Pulēšana
- Aizsargajošā pulēšana.
- Atjaunojošā pulēšana.
- Luksus klases pulēšana.
- Krāsošanas defektu izlabošana (putekļi, apelsīns).
- Pulēšanas defektu izlabošana (spīdumi, apļi, spirāles).
- Krāsas seguma aizsardzība NANO.ZAINO.COLLINITE.MEGUIARS.KLASE.WURTH, Autosol.
- Lukturu pulēšana
Automobiļa pulēšana (virsbūves pulēšana) – automobiļa virsbūves krāsas seguma aizsardzības no apkārtējas vides agresīvajiem faktoriem atjaunošanas process. Eksistē divi pulēšanas pamattipi:
Aizsardzība
Automobiļa virsbūves aizsargājošā pulēšana tiek lietota virsbūves krāsas seguma bojājumu profilaksei.
Atjaunošana
Atjaunojošā automobiļa pulēšana tiek lietota krāsas seguma daļējai vai pilnai īpašību atjaunošanai. Tādēļ šī pulēšana var būt divu veidu:
- mīksti-atjaunojošā automobiļa pulēšana
- abrazīvi-atjaunojošā automobiļa pulēšana
Mēģināsim saprast, kādēļ ir vajadzīga automobiļa virsbūves pulēšana, kādai pulēšanai dot priekšroku? Pulēšanas veida izvēli nosaka galamērķis – lakaskrasotā seguma aizsardzība vai atjaunošana. Krāsa aizsargā virsbūves virsmas lielu daļu no korozijas procesa. Bet lakaskrāsots segums diezgan viegli pārklājas ar mikroplaisām un redzamiem defektiem. Caur šiem nelielajiem defektiem zem krāsas kārtas nonāk agresīvas vielas, kuras sāk no ārpuses nemanāmu korozijas procesu. Kad autoīpašnieks pamana defektu, viņam ir jātērē daudz līdzekļu korozijas procesa apstādināšanai un lakaskrāsota seguma atjaunošanai. Tātad, automobiļa pulēšana ir nepieciešama virsbūves korozijas profilaksei.
Automašīnas krāsas seguma aizsardzība ir vajadzīga arī tāpēc, ka tam pieverš uzmanību (pēc spidometra), lai atklātu liela noskrējiena netiešās pazīmes. Zināms, ja pārsegs kļuvis matēts, noskrējiens ir vairāk kā 100 000 km. Cēlonis ir vienkāršs – putekļiem un dubļiem piemīt abrazīvas īpašības, un bez pienācīgas aprūpes putekļu un dubļu ietekmē krāsas segums izskatās neestētiski. Turklāt automobiļa spīdumu var mazināt arī saule.
Ja uz virsbūves lakaskrāsotā seguma nav apkārtējās vides iedarbības pēdu, tad ir nepieciešama aizsardzības pulēšana.
Ja lakaskrāsotam segumam jau ir skaidras iedarbības pēdas (iegūta matēta nokrāsa, pazaudēts spīdums), bet tam nav dziļu bojājumu līdz grunts līmenim, tad pietiek, ja izmanto mīksto atjaunojošo pulēšanu.
Krāsas seguma skaidru bojājumu gadījumā ir nepieciešama abrazīvi-atjaunojošā pulēšana.
Aizsargajošā virsbūves pulēšana ir profilaktiska, tāpēc tā nav dārga un ir bieži lietojama. Tāda pulēšana atjauno spīdumu un aizsargā lakaskrāsoto segumu no saules stariem, mehāniskas un ķīmiskas iedarbības faktoriem, starp kuriem ir putekļi, smiltis, sāls un citi agresīvi faktori. Regulāra aizsargājošā pulēšana saglabā automašīnas ārējo izskatu un atvieglo mazgāšanu.
Atjaunojošā automašīnas pulēšana ir nepieciešama tad, ja lakaskrāsotam segumam jau ir redzamas agresīvo faktoru iedarbības pēdas. Ja šie defekti nav skaidri izteikti, ir izmantojama mīksti -atjaunojošā pulēšana. Tas ir krāsas seguma kosmētiskais remonts. Šī pulēšana ļauj izlīdzināt seguma grumbuļainību un nelīdzenumu, pēc tam virsbūves segums tiek pārklāts ar aizsargājošo pastu, kura slēpj esošos defektus un aizsargā to no jaunu defektu rašanās.
Abrazīvā virsbūves pulēšana tiek izmanota pie izteiktas krāsas seguma defektu esamības. Ja krāsa ir bojāta līdz grunts līmenim, nepieciešams veikt krāsošanas darbus un pēc tam – abrazīvo pulēšanu, kura noslēps krāsu pārejas robežu. Virsbūves abrazīvā pulēšana noņem lakaskrāsotā seguma mikronus. Šī procesa mērķis ir noņemt irdenāko augšējo slāni, kuru ir bojājušas mikroplaisas un skrāpējumi, kā arī nogludināt nelīdzenumu. Abrazīvā pulēšana ietver sevī mīksto atjunojošo pulēšanu un aizsargājošās pulēšanas kārtu. Vēl jo vairāk, abrazīvā pulēšana pieprasa regulārāku aizsargājošo pulēšanu, lai nerastos jauni bojājumi un automašīna ilgstošu laiku izskatītos tikpat labi kā pēc pulēšanas.